سابسیژن چیست

سابسیژن چیست؟

سابسیژن یکی از فرآیند‌های زیبایی پرکاربرد می‌باشد و امروزه بطور گسترده در کلینیک‌های زیبایی به زیباجویان ارائه می‌شود. بازده بالای این روش در درمان آکنه و درمان جای جوش موجب شده است تا امروزه از این تکنیک برای رفع مشکلات زیبایی استفاده شود. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با این فرآیند زیبایی به شما عزیزان ارائه نماییم و نکاتی را در این رابطه عنوان نماییم.

سابسیژن و رفع جای جوش

سابسیژن (subcision) چیست و چگونه عمل می‌کند؟

سوالات بسیاری در رابطه با این تکنیک در ذهن مخاطبان وجود دارند و بسیاری از افراد جویای این مسئله هستند که سابسیژن چیست؟ سابسیژن یک روش جراحی کوچک است که در آن متخصص زیبایی با استفاده از کانولا و یا نوکور برای درمان جای آکنه، درمان جای جوش و از بین بردن اسکارهای صورت استفاده می‌کند. این روش از بازده مناسبی برخوردار است و می‌توان از آن برای رفع ضایعاتی که از عمق بیشتری برخوردار هستند استفاده کرد.

عمل سابسیژن صورت چگونه انجام می‌گیرد؟

در این فرآیند پزشک متخصص به وسیله‌ی یک ابزار نوک تیز همچون نوک سوزن و یا نوکور برای قطع کردن ارتباط بافت فیبروزه‌ی پوست صورت با غشایه‌ پایه استفاده می‌کند و از این طریق موجب بهبود علائم بوجود آمده در پوست صورت می‌شود. سابسیژن با تحریک سلول‌های ترمیم کننده‌ی پوستی موجب تولید کلاژن بیشتر در محیط پوست می‌شود و طراوت و شادابی را به پوست شما بازمی‌گرداند. همچنین، با قطع شدن ارتباط سلول‌های فیبروزه با غشای پایه، سلول‌های خونی نیز به محل جراحی وارد می‌شوند و فرآیند بازسازی پوست بافت مورد نظر را سرعت می‌بخشند.

 

مزایای روش سابسیژن:

روش سابسیژن برخلاف سایر روش‌‌های زیبایی قدرت بالایی را در از بین بردن جای جوش دارا می‌باشد و می‌توان از آن برای درمان اسکار‌های مختلف استفاده کرد سابسیژن یک روش جراحی کوچک محسوب می‌شود و می‌تواند آثاری را که از عمق بیشتری برخوردار هستند و با سایر روش‌ها از بین نمی‌روند را به خوبی درمان نماید این ویژگی موجب شده است تا از این فرآیند زیبایی به عنوان یکی از پربازده‌ترین فرایند‌ها یاد شود و امروزه از آن برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده گردد.

سابسیژن یا میکرونیدلینگ

سابسیژن یا میکرونیدلینگ؟

سوالات بسیاری در این رابطه وجود دارند و بسیاری از زیباجویان در دوراهی سخت انتخاب یکی از این دو تکنیک قرار دارند.

در رابطه با تفاوت‌های این دو روش می‌توان عنوان کرد که سابسیژن از قدرت بیشتری برای درمان جای آکنه و اسکارها برخوردار است. زیرا توانایی دسترسی به بافت‌های عمقی پوست با استفاده از این روش محیّا می‌شود ولی در روش میکرونیدلینگ سوزن‌های استفاده شده تنها توانایی دسترسی به عمق 3 تا 6 میلی‌متری پوست را دارا هستند و به همین دلیل نمی‌توانند اسکارهای عمیق و یا شدید را درمان نمایند.

همچنین، باید به این نکته توجّه داشته باشید که میکرونیدلینگ روش آسان‌تری محسوب می‌شود و می‌توان به راحتی آن را کلینیک‌های زیبایی مختلف پیاده‌سازی کرد. در کل، در رابطه با زخم‌های عمیق بهتر است که از سابسیژن برای درمان استفاده نمایید و برای مشکلات سطحی و جزئی میکرونییدلینگ روش بهتر و مفیدتری محسوب می‌شود.

با این حال، هیچ‌گاه شخصاً برای انتخاب تکنیک مناسب اقدام نکنید و همواره انتخاب فرآیند‌های زیبایی متناسب با مشکلات پوستی خود را با مشورت پزشک معالج انجام دهید.

 

آیا نتایج سابسیژن ماندگار است؟

بله! نتایج حاصل از سابسیژن از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. زیرا این تکنیک با درمان ضایعات پوستی از ریشه موجب فراهم شدن شرایط ایده‌آل برای پوست به منظور درمان این ضایعات می‌شود و به همین دلیل است که آثار ناشی از این تکنیک به مرور زمان بیشتر نمایان می‌شوند و از ماندگاری طولانی مدّتی برخوردار هستند در این فرآیند، جای آکنه‌ و جای جوش از عمق پوست درمان می‌گردند و امکان از بین رفتن بافت‌های فیبروزه‌ی قدیمی و اسکارهای شدید وجود دارد و به همین دلیل، شما می‌توانید از سابسیژن صورت برای افزایش زیبایی پوست صورت خود استفاده نمایید.

هزینه‌ سابسیژن:

این فرآیند زیبایی از قیمت مناسبی نسبت به سایر تکنیک‌ها برخوردار است و با استفاده از این روش می‌توان با صرف هزینه‌ای ناچیز مشکلات زیبایی را بطور کلّی از بین برد با این حال، عوامل مختلفی بر هزینه سابسیژن تاثیرگذار هستند و مواردی همچون: نوع اسکار، شدّت ضایعه، محل ضایعه، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و میزان اعتبار کلینیک زیبایی می‌‌توانند هزینه‌های کلّی این روش را تغییر دهند.

برای درمان ضایعات پوست صورت به چند جلسه سابسیژن نیاز است؟

در رابطه با تعداد جلسات درمانی لازم به ذکر است که سابسیژن از بازده بالایی برخوردار است و پیاده‌سازی آن آسان‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد و شما می‌توانید با انجام 4 تا 6 جلسه‌ی درمانی بسیاری از مشکلات پوست صورت خود را با استفاده از این تکنیک از بین ببرید. فاصله‌ی زمانی توصیه شده مابین جلسات درمانی 1 ماه می‌باشد. و شما می‌توانید پس از این مدّت دوباره برای درمان مشکلات پوست صورت خود با استفاده از این روش اقدام نمایید و زیبایی خود را احیا کنید.

قبل و بعد از سابسیژن

دیگر مزایای سابسیژن:

امکان استفاده در تمامی انواع پوست:

شما می‌توانید از این تکنیک برای درمان مشکلات پوستی در تمامی تیپ‌های پوستی استفاده نمایید. و دیگر نگران بازده کم فرآیند‌های زیبایی در برخی از انواع مختلف پوست نباشید. این ویژگی موجب شده است تا سابسیژن به یک تکنیک فراگیر در زمینه‌ی درمان مشکلات پوستی تبدیل شود. و از محبوبیّت بالایی در نزد زیباجویان برخوردار باشد.

 

دوره‌ی نقاهت کوتاه سابسیژن:

دوره‌ی نقاهت این تکنیک بسیار کوتاه می‌باشد و قسمت عمده‌ای از قرمزی و کبودی پوست پس از گذشت 1 هفته از بین خواهند رفت و شما می‌توانید با خیالی آسوده به زندگی عادّی خود بازگردید.

 

قابلیّت پیاده‌سازی در کنار سایر تکنیک‌های زیبایی:

این امکان برای شما وجود دارد که از سابسیژن در کنار سایر فرآیند‌های زیبایی استفاده نمایید. و دیگر نگران عوارض جانبی استفاده از چندین تکنیک به صورت همزمان نباشید تکنیک‌هایی همچون: پیلینگ شیمیایی، لیزر فرکشنال و میکرودرم جزو فرآیند‌هایی هستند. که می‌توان همزمان با این تکنیک انجام داد و از مزایای استفاده از چندین تکنیک زیبایی به صورت همزمان بهره‌مند شد.

 

عوارض جانبی ناچیز سابسیژن:

سابسیژن برخلاف برخی دیگر از تکنیک‌های زیبایی عوارض جانبی ناچیزی را ایجاد خواهد کرد. و بیشتر این عوارض نیز پس از گذشت 1 هفته تا 10 روز بطور کامل از بین می‌روند. کبودی و تورم ناچیز پوست جزو معدود عوارض جانبی این تکنیک می‌باشند. و شما در صورت انجام توصیه‌های پزشک معالج خود با عوارض دیگری در این زمینه مواجه نخواهید شد.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید