آر اف فرکشنال اسکارلت چیست؟

آر اف فرکشنال اسکارلت چیست و چه مزایای و کاربردهایی را دارد؟

آر اف فرکشنال یکی از بهترین و جدیدترین روش‌‌های جوانسازی پوست می‌‌باشد و این روش از مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌های زیبایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این تکنیک، اطّلاعاتی را در رابطه با کاربردها و مزایای آر اف فرکشنال اسکارلت به شما عزیزان ارائه نماییم و به تعدادی از سوالات متداول در رابطه با اسکارلت پاسخ دهیم.

 

آر اف فرکشنال اسکارلت چیست؟

آر اف فرکشنال اسکارلت بهترین دستگاه فرکشنال می‌باشد و برای جوانسازی پوست صورت و دیگر قسمت‌های بدن استفاده می‌شود. در این روش، تعدادی سوزن با قطرهای بسیار ناچیز در عمق 0.5 تا 3.5 میلی‌متری پوست وارد می‌شوند و با ایجاد امواجی در فرکانس‌‌های رادیویی موجب تحریک تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین و در نتیجه بازسازی پوست می‌گردند در واقع، امواج رادیویی ایجاد شده توسّط سوزن‌های آر اف فرکشنال اسکارلت به دلیل مقاومت ایجاد شده در بافت‌های مختلف پوست در برابر عبور امواج رادیویی به گرما تبدیل می‌شوند و از این طریق موجب جوان‌سازی پوست می‌گردند این روش بهترین روش جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود زیرا ضمن برخورداری از بازده بالاتر نسبت به سایر روش‌‌ها از عوارض جانبی بسیار ناچیزی نیز برخوردار است و این ویژگی‌ها موجب شده‌اند تا جوانسازی با آر اف فرکشنال اسکارلت به یکی از گسترده‌ترین و محبوب‌ترین فرایند‌های زیبایی در سطح جهان تبدیل شود.

مزایای آر اف فرکشنال چیست؟

کاربردها و مزایای آر اف فرکشنال اسکارلت:

همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، این روش از مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌های زیبایی برخوردار است و این ویژگی موجب شده است تا امروزه از آن برای رسیدن به اهداف مختلفی در زمینه‌ی زیبایی استفاده شود. در ادامه می‌توانید با مزایای این روش نسبت به سایر فرایند‌های زیبایی آشنا شوید.

 

کوتاه بودن فرایند انجام این تکنیک:

آر اف فرکشنال اسکارلت از نظر زمانی برتری‌های بسیاری را نسبت به سایر روش‌ها دارا می‌باشد زیرا این تکنیک تنها در حدود 1 ساعت زمان برای پیاده‌سازی نیاز دارد و این ویژگی موجب برتری آن شده است.

 

امکان استفاده در تمامی قسمت‌های بدن:

آر اف فرکشنال از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل می‌توان از آن حتّی به منظور جوانسازی پوست پلک بالا و پایین نیز استفاده کرد.

 

امکان انجام آر اف فرکشنال بر روی تیپ‌های مختلف پوستی:

این تکنیک قابلیت انجام بر روی تمامی تیپ‌های پوستی را دارا می‌باشد و می‌توان آن را در هر فصلی از سال انجام داد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

 

عدم ایجاد آسیب در قسمت اپیدرم پوست:

آر اف فرکشنال اسکارلت به هیچ عنوان آسیبی را به اپیدرم پوست وارد نمی‌کند. و به همین دلیل است که از دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی برخوردار است و قرمزی و تورّم ایجاد شده در پوست با استفاده از این روش بسیار ناچیز است.

 

عدم تجزیه چربی‌های پوست صورت:

این تکنیک تنها سلول‌های پوششی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا امواج ساطع شده از این دستگاه تنها بر روی سلول‌های اپیتلیال پوست اثرگذار هستند. و به همین دلیل، آر اف فرکشنال اسکارلت موجب از بین رفت چربی‌های پوستی نمی‌شود و سفتی و قوام مناسبی را برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

کاربردهای آر اف فرکشنال اسکارلت چیست؟

کاربردهای آر اف فرکشنال اسکارلت:

دستگاه اسکارلت به عنوان بهترین دستگاه فرکشنال دارای کاربردها و مزایای فراوانی می‌باشد.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای این روش می‌توان به مواردی همچون:

  • تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست صورت سایر قسمت‌های بدن
  • کاهش و از بین بردن چین و چروک‌های صورت
  • درمان شل شدگی و افتادگی پوست
  •  افزایش شفّافیت پوست
  • درمان لک‌ها و آکنه‌های پوستی با کم‌ترین عوارض جانبی
  • درمان اسکا‌رهای ناشی از آکنه‌های پوستی
  • کاهش ترشّح سبوم و درمان سبوره پوستی
  • افزایش سفتی و لطافت پوست صورت
  • کاهش تعریق در قسمت زیر بغل

اشاره کرد.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، این تکنیک کاربردهای بسیار گسترده‌ای را دارد و به همین دلیل است که دستگاه اسکارلت به عنوان بهترین دستگاه فرکشنال شناخته می‌شود و جوانسازی با آر اف فرکشنال اسکارلت از چنین محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

مراقبت‌های قبل و بعد از درمان با آر اف فرکشنال اسکارلت:

این روش به مراقبت‌های خاصی قبل از انجام نیاز ندارد و تنها نکته‌ی مهم در این زمینه عدم استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست صورت قبل از انجام این کار می‌باشد. پس از انجام این فرایند زیبایی شما باید به مدّت 48 ساعت از کرم‌های ضد آفتاب فاقد رنگ استفاده نمایید. و این فرایند باید هر 8 ساعت یک بار تکرار شود پس از گذشت 24 ساعت از انجام این تکنیک شما می‌توانید پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید ولی نباید تا مدّت 48 ساعت از هیچ گونه مادّه‌ی پاک کننده‌ای بر روی پوست خود استفاده نمایید. همچنین، قرمزی و تورّم ناشی از انجام این تکنیک بسیار ناچیز است و پس از گذشت 24 ساعت از بین خواهد رفت. با این حال، می‌توان با استفاده از کمپرس آب سرد این تورّم و قرمزی را به میزان قابل توجّهی کاهش داد.

همچنین، برای افزایش بازده ناشی از آر اف فرکشنال اسکارلت توصیه شده است که از کرم‌های ترمیمی پوست به مدّت 1 هفته در هنگام خواب استفاده شود. تا اثرات ناشی از این فرایند زیبایی بیش از پیش نمایان گردند.

 

سوالات متداول درباره ی فرکشنال

سوالات متداول در مورد اسکارلت:

میزان قرمزی و تورّم پوست ناحیه تحت درمان به چه میزانی است؟

به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ی استفاده شده در این دستگاه، قرمزی و تورّم ناشی از این تکنیک بسیار ناچیز است. و شما می‌توانید بلافاصله به زندگی روزمره‌ی خود بازگردید.

 

برای مشاهده‌ی نتایج چند جلسه‌ی درمانی و با چه فاصله‌ی زمانی مورد نیاز است؟

بطور معمول، شما قادر خواهید بود تا پس از انجام 3 جلسه‌ی درمانی که با فاصله‌ی 3 هفته تا 1 ماه انجام می‌شوند. نتایج بدست آمده را مشاهده نمایید ولی لازم به ذکر است که نتایج بدست آمده پس از 6 ماه به حداکثر میزان خود خواهند رسید. و شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک از پوستی شاداب و با لطافت بهره‌مند شوید.

 

آیا می‌توان از آر اف فرکشنال در مناطقی از پوست که ژل و بوتاکس به آن‌ها تزریق شده است استفاده کرد؟

بله، ولی باید به این نکته توجّح داشته باشید که ایجاد شوک حرارتی در این قسمت‌‌ها می‌تواند عمر مفید ژل و بوتاکس را کاهش دهد و به همین دلیل، قبل از انجام این تکنیک با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

 

آیا می‌توان از این روش در دوران شیردهی استفاده کرد؟

بله، هیچ تداخلی میان این فرایند و فرایند شیردهی وجود ندارد. و شما می‌توانید با خیالی آسوده برای انجام آر اف فرکشنال در دوران شیردهی اقدام نمایید.

 

چه افرادی نمی‌توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند؟

گروه‌های مختلفی همچون: زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های انعقادی خون، افراد دارای سابقه‌ی حساسیت‌های شدید پوستی و مبتلایان به بیماری‌های قلبی نباید از این تکنیک استفاده نمایند. و باید پزشک معالج خود را از وجود این بیماری‌ها آگاه کنند.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

منابع:

https://www.healthline.com/health/radiofrequency-microneedling#about

فهرست مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید