تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل

یکی از جذاب ترین سوژه ها برای تبلیغات رسانه ای است که با استفاده از تکنیک های مختلف، محصولات بی کیفیت و کم کیفیت را به افراد زود باور به فروش برسانند. رویای یک شبه لاغر شدن این روزها همانند رویای یک شبه پولدار شدن در بین افراد مختلف خودنمایی می کند! کافی است تلوزیون خود را روشن کنید و یا برای چند دقیقه در سایت های مختلف یا شبکه های اجتماعی وقت بگذرانید، آن موقع است که با تعداد زیادی تبلیغات با این مضامین رو به رو می شوید که در همه آن ها یک اصل به مخاطب القا می شود که برای لاغری کافی است فلان قرص یا دارو را مصرف کنید تا به سرعت به نتیجه دلخواه خود برسید.

اما اگر کمی از تغذیه و تناسب اندام اطلاع داشته باشیم، می دانیم که رسیدن به وزن ایده آل نیاز به داشتن اراده ای بسیار بالاست. در کنار این اراده استفاده از رژیم غذایی استاندارد و داشتن صبر به اندازه کافی یک امر کاملا ضروری است. البته استاندارد بودن درباره رژیم های غذایی نیز تعریف خاص خود را دارد. اگر علاقه دارید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید و دیگر فریب محصولات تبلیغاتی را نخورید، ادامه این مطلب به شما کمک خواهد کرد. ابتدا به تعریف رژیم درمانی آشنا خواهیم شد و در ادامه ویژگی های یک برنامه غذایی کاملا استاندارد را بیان می کنیم.

 

رژیم درمانی چیست؟

همانطور که می دانید بدن انسان کارایی خود را با تغذیه های دریافتی به شکل های مختلف بالا می برد. از این رو داشتن یه برنامه غذایی استاندارد، می تواند بدن هر شخص را در بهترین شرایط و بالاترین کارایی قرار دهد. از طرفی بیماری های مختلفی وجود دارد که ریشه و منشا اصلی آن ها در تغذیه ناسالم و پیروی از رژیم های غذایی غیر استاندارد دیده می شود. به کمک رژیم درمانی که حتما توسط متخصص تغذیه نوشته می شود، فرد برای رسیدن به یک هدف خاص و یا درمان یک بیماری مشخص، برای مدتی از برنامه غذایی متفاوتی استفاده می کند. بسته به شرایط موجود و علت استفاده از این نوع رژیم، ممکن است حتی شخص برای طولانی مدت مجبور به استفاده از یک برنامه خاص باشد. مزیت دیگری که برای رژیم درمانی وجود دارد این است که معمولا در چنین رژیم هایی می توان استفاده از داروهای شیمیایی را به حداقل ممکن کاهش داد.

رژیم درمانی آنلاین

 

رژیم درمانی آنلاین

این نوع از رژیم به علت شرایط موجود و تغییر در سبک زندگی افراد، در حال حاضر به محبوبیت خاصی رسیده است. زندگی پر مشغله در این روزها و کاهش زمان کافی برای رسیدگی به مسائل شخصی و غیر کاری، هر شخصی را به استفاده از چنین رژیم هایی سوق می دهد. نکته قابل توجه در اینباره این است که رژیم درمانی یک کارایی و هدف مشخص را دنبال می کند و برای آن هیچ اهمیتی ندارد که شخص از چه طریقی به این کارایی و هدف دست پیدا کرده است. این موضوع نشان دهنده این مسئله است که چه شما به طور مستقیم به پزشک مراجعه کنید و چه به صورت آنلاین در این مورد مشاوره بگیرید، در نهایت به هدف خود خواهید رسید.

بیشتر کسانی که با رژیم درمانی آنلاین مواجه می شوند و در اولین برخورد این موضوع را غیر قابل اطمینان دانسته و از آن دوری می کنند. در حالی که با کمی تحقیق و پرس و جو می توان در این مورد نیز به نمونه های قابل اطمینان و استاندارد در این مورد دست پیدا کرد و رژیم درمانی خود را به دست آن ها سپرد. با گسترش استفاده از فناوری های آنلاین، استقبال از این حوزه نه تنها کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه مسلما در آینده نزدیک نیز از این سیر صعودی پیروی خواهد کرد.

 

یک برنامه غذایی مناسب برای تناسب اندام

 

یک برنامه غذایی مناسب برای تناسب اندام

اگر بخواهیم صادقانه در این مورد صحبت کنیم، برنامه غذایی مناسب برای هر شخص تعریف خاص خود را دارد. این تعریف خاص و منحصر به فرد هر شخصی را مجبور می کند که با توجه به شرایط فعلی خود، از مشاورین تغذیه کمک بگیرد. پس شما زمانی می توانید یک برنامه غذایی را برای خودتان مناسب تلقی کنید که:

  • اولا توسط متخصص تغذیه معتبر و قابل اطمینان نوشته شده باشد.
  • دوما این برنامه بر اساس شرایط فیزیکی بدن شما، سوابق بیماری ها و نوع هدف شما تدوین گردد.

مسلما اگر رژیم لاغری خاصی برای یکی از دوستان یا آشنایان شما ثمربخش بوده است، لزوما این برنامه و رژیم غذایی برای شما مفید نخواهد بود و حتی در مواردی می تواند سلامتی تان را به صورت کامل به خطر بیاندازد. پس این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که:
رژیم غذایی مناسب برای هر شخص تا حدود زیادی با دیگران متفاوت خواهد بود.

اما مطمئنا برنامه های غذایی مناسب در برخی از ویژگی ها با یکدیگر اشتراکاتی دارند.به طور مثال برخی از این اشتراکات را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • در یک رژیم غذایی استاندارد معمولا استفاده از غذاهای چرب و فست فودی به حداقل ممکن می رسد.
  • در بیشتر برنامه های غذایی کاربردی، متخصص تغذیه در بازه های زمانی مختلف و با توجه به میزان پیشرفت فرد، برنامه شخص را تغییر می دهد.
  • سبزیجات و میوه های تازه در هر برنامه غذایی خوب، مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بنابر تشخیص پزشک متخصص؛ ممکن است در یک برنامه غذایی از مکمل های غذایی استفاده شود تا سرعت رژیم بالاتر رفته و شخص سریع تر به هدف خود برسد.
  • مصرف آب آشامیدنی به میزان کافی، یکی از اصلی ترین موارد موجود در اکثر برنامه ها و رژیم های غذایی استاندارد می باشد. اگر به میزان کافی آب ننوشید، در فرآیند جذب با مشکلات متخلفی رو به رو خواهید شد و عملا برنامه غذایی شما بی نتیجه خواهد بود.
  • برنامه غذایی و رژیم تناسب اندام، حتما دارای تنوع کافی است و این ویژگی نیز برای بالاتر بردن کیفیت این برنامه بسیار حیاتی می باشد. مطمئنا در رژیم خود با غذاها و موادغذایی مختلفی رو به رو خواهید شد که هر کدام با هدفی خاص در این برنامه رژیم قرار داشته و برای رسیدن به لاغری تان کاملا ضروری می باشند.
  • در کنار موارد موجود در رژیم لاغری استاندارد، مواردی مثل آرام جویدن غذا، عدم مصرف آب و نوشیدنی ها در بین وعده های غذایی، میزان دقیق مصرف هر ماده و نکات با اهمیت دیگر در هر برنامه غذایی خوب به شخص ارائه می شود.

 

خلاصه کلام و نتیجه گیری؛

دستیابی به یک رژیم غذایی مناسب برای خوش اندامی، با تمام شیرینی هایش مستلزم تحقیقات گسترده و استفاده از تجربیات متخصصین تغذیه می باشد. استفاده از رژیم های غذایی خودسرانه، استفاده از داروهای لاغری غیر استاندارد و تبلیغاتی، استفاده از رژیم های غذایی دیگران و هر امر اشتباه دیگر در مورد لاغری، سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت. پس اگر تصمیمی کاملا جدی برای لاغری و رسیدن به وزن ایده آلتان دارید، تمام راه های میانبر را فراموش کرده و با استفاده از رژیم های غذایی استاندارد و صبر کافی به هدف اصلی تان دست پیدا کنید. در این راه اگر فرصت کافی برای مشاوره حضوری ندارید، رژیم درمانی آنلاین را نیز به عنوان یک راه حل کاربردی فراموش نکنید چرا که نداشتن وقت کافی و نبودن امکانات مناسب، خود یکی از اصلی ترین دلایل و بهانه ها برای کسانی است که هرگز به وزن و تناسب اندام خود اهمیت نمی دهند.

خدمات

آنالیز بدن

آنالیز بدن

تست ورزش

بیواسکن

دستگاه های لاغری

دستگاه های لاغری

دریافت رژیم

دریافت رژیم

مطالب مرتبط