سلولیت چیست؟

علت به وجود آمدن سلولیت چیست

سلولیت یکی از مشکلات زیبایی رایج در میان بانوان می‌باشد و موجب وارد شدن آسیب‌هایی جدّی به زیبایی اندام‌های بدن می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این عارضه‌ و تفاوت‌های آن با چاقی، اطّلاعاتی در رابطه با سریع‌ترین روش درمان سلولیت و نحوه استفاده از تکنولوژی و سیستم‌های جدید برای درمان سلولیت را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

سلولیت چیست؟

سلولیت یکی از مشکلات شایع در زمینه‌ی زیبایی محسوب می‌شود و گریبان‌گیر افراد بسیاری شده است. این عارضه به معنای پرتقالی شدن پوست به دلیل تجمّع بافت چربی در زیر پوست می‌باشد و می‌تواند با علل مختلفی ایجاد شود. در این عارضه، سلول‌های بافت چربی در میان بافت عضله و سلول‌های فیبرینی متصّل کننده‌ی بافت عضله به بافت‌های زیرین تجمّع می‌یابند. و با وارد کردن فشار به بافت پوست موجب به وجود آمدن منظره‌ای شبیه به پوست پرتقال در پوست می‌شوند. میزان چربی زیر پوستی در بانوان بیشتر از آقایان می‌باشد و به همین دلیل، بانوان بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند و باید مراقبت‌های بیشتری را برای جلوگیری از بروز آن انجام دهند. در ادامه می‌‌توانید با اصلی‌ترین عوامل ایجاد سلولیت آشنا شوید.

 

عوامل ایجاد سلولیت:

موارد مختلفی می‌توانند موجب ایجاد شدن سلولیت شوند و زیبایی شما را با خطر مواجه نمایند. از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد شدن این عارضه می‌توان به مواردی همچون: افزایش وزن، تغذیه نامناسب، مصرف سیگار، اختلالات هورمونی متعدد همچون بالا بودن میزان استروژن، کم تحرکی، کاهش آب زیر پوستی و افزایش سن اشاره کرد در افراد مختلف این عوامل می‌توانند به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر موجب بوجود آمدن این عارضه شوند و زیبایی پوست اندام‌های مختلف بدن همچون ران‌ها، باسن و شکم را کاهش دهند. در ادامه می‌‌توانید با فرق سلولیت و چاقی بیشتر آشنا شوید.

عوامل ایجاد سلولیت

فرق چاقی و سلولیت:

بسیاری از افراد اطّلاعات کافی در رابطه با تفاوت‌های چاقی و سلولیت را در اختیار ندارند و این دو پدیده را یک عارضه تلقّی می‌کنند. اگرچه شباهت‌هایی میان این دو عارضه وجود دارد و در بسیاری از موارد این مشکلات با هم پدیدار می‌شوند ولی لازم به ذکر است که پدیده سلولیت می‌تواند بدون چاقی نیز در افراد پدیدار شود و زیبایی آن‌ها را به چالش بکشد. این عارضه به دلیل افزایش میزان چربی پوستی پدیدار می‌شود و می‌تواند با عللی به غیر از چاقی ارتباط داشته باشد. به زبان ساده ممکن است که شما دچار این بیماری باشید ولی فردی چاق تلقّی نشوید و این عارضه در قسمت‌هایی از بدن شما وجود داشته باشد با این حال، در بسیاری از موارد چاقی و سلولیت با یکدیگر مرتبط هستند و با کنترل چاقی می‌توان گام‌های بلندی را در از بین بردن این عارضه برداشت.

 

سریع‌ترین روش درمان سلولیت:

استفاده از تکنولوژی و سیستم‌های جدید برای درمان سلولیت سریع‌ترین روش درمان این عارضه می‌باشد و می‌توان با استفاده از این تکنیک‌ها با سرعتی باور نکردنی این مشکل را برطرف کرد با این حال، روش‌های طولانی‌تر و سخت‌تری همچون ورزش کردن و تحمّل رژیم‌های لاغری نیز می‌توانند این مشکل را برطرف نمایند ولی باید به این نکته توجّه داشته باشید که سلولیت ایجاد شده با علّتی به غیر از چاقی معمولاً به این روش‌های درمانی پاسخ نمی‌‌دهد و باید از روش‌های درمانی جدید برای از بین بردن این مشکل استفاده کرد.

مزوتراپی و درمان سلولیت

آیا می‌توان از مزوتراپی برای درمان سلولیت استفاده کرد؟

بله، مزوتراپی یکی از روش‌‌های غیر تهاجمی برای درمان سلولیت محسوب می‌شود و می‌توان از آن به منظور درمان این بیماری استفاده کرد. مزوتراپی می‌تواند به آزاد سازی چربی‌های به دام افتاده در زیر پوست کمک نماید و ضمن افزایش شادابی و لطافت پوست شما، این عارضه را نیز با موفّقیت درمان کند با این حال، باید به این نکته توجّه داشته باشید که نمی‌توان از این تکنیک برای برطرف کردن سلولیت‌های شدید استفاده کرد زیرا میزان نتایج بدست آمده در این شرایط شما را راضی نخواهد کرد و این تکنیک باید برای مدّتی طولانی انجام شود تا موجب از بین رفتن این عارضه در موارد شدید‌تر گردد. دستگاه‌‌‌های غیر تهاجمی رفع سلولیت بهترین گزینه برای درمان موارد شدید محسوب می‌شوند و از بازده فوق‌العادّه‌ای برخوردار هستند. در ادامه می‌توانید با برخی از این دستگاه‌ها و مکانیزم‌های عملکردی آن‌ها آشنا شوید.

 

دستگاه‌‌های غیر تهاجمی رفع سلولیت:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های جدیدی برای از بین بردن این عارضه به دنیای زیبایی معرّفی شده‌اند و بازده بالای این دستگاه‌‌ها موجب افزایش رضایت زیباجویان در بسیاری از زمینه‌ها شده است در این قسمت قصد داریم تا دو مورد از بهترین دستگاه‌های غیر تهاجمی رفع سلولیت را به شما عزیزان معرّفی نماییم و مزایا و کاربردهای آن‌ها را بیان کنیم.

 

روشهای درمان سلولیت

دستگاه شاک ویو X-wave:

دستگاه شاک ویو X-wave ساخت کمپانی BTL از کشور انگلستان می‌باشد و یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های موجود برای درمان سلولیت و بسیاری از مشکلات پوستی و غیر پوستی محسوب می‌شود این دستگاه با ایجاد ارتعاش و ارسال امواج لرزشی به پوست موجب آزاد شدن چربی‌های محبوس شده در بافت پوست می‌شود و سلولیت را بطور کامل درمان می‌نمایند.

این دستگاه دارای کاربردهای درمانی دیگری نیز می‌باشد و استفاده از آن موجب آرام شدن ماهیچه‌های شما و افزایش خونرسانی بافتی نیز می‌گردد و تولید کلاژن و الاستین در پوست را افزایش می‌دهد بازده این دستگاه بسیار بالا و شگفت‌انگیز می‌باشد و استفاده از این دستگاه عوارض نامطلوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن برای افزایش زیبایی خود استفاده نمایید.

 

دستگاه آر اف رادیو فرکانسی Exilis:

این دستگاه نیز همچون مورد قبلی ساخت کمپانی BTL می‌باشد و یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیای زیبایی محسوب می‌شود. این دستگاه با ترکیب امواج رادیویی و امواج فراصوت موجب از بین رفت چربی‌های زیر پوستی می‌شود و بازسازی بافت پوست را سرعت می‌بخشد. همچنین، تحریک تولید کلاژن و الاستین از دیگر مزایای استفاده از دستگاه آر اف رادیو فرکانسی Exilis می‌باشد. و می‌توان از این ویژگی برای جوان‌سازی و افزایش زیبایی پوست نیز استفاده کرد قرار گیری تمامی ویژگی‌های ذکر شده در کنار یکدیگر موجب شده‌اند. تا این دستگاه از محبوبیّت بالایی در نزد زیباجویان برخوردار باشد. و روزانه هزاران نفر از آن برای رفع مشکلات زیبایی خود استفاده نمایند و از مزایای فوق‌العادّه‌ی آن بهره‌مند شوند.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید