ویروس کرونا چیست

علائم کرونای جدید چیست؟ علائمی که باید جدی بگیرید!

یکی از ویروس‌هایی است که به تازگی موجب بروز مشکلات فراوانی در زمینه‌ی سلامتی در سرتاسر جهان شده است و رعب و وحشت بسیاری را ایجاد نموده است. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با این ویروس بسیار مسری و خطرناک، میزان تلفات ویروس کرونا و علّت شیوع کرونا در چین به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

ویروس کرونا چیست؟

خانواده ویروس کرونا خانواده‌ی بزرگی از ویروس‌ها می‌باشد که شامل تعداد زیادی از انواع مختلف ویروس می‌شود و ویروس‌هایی همچون: ویروس سرماخوردگی معمولی، سارس و مرس نیز در این دسته جای دارند. این ویروس‌ها می‌توانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را در بدن پستانداران و پرندگان ایجاد نمایند و یک عامل پاتوژنی مشترک بین انسان و حیوان محسوب می‌شوند. نام این ویروس از عبارت انگلیسی Crown به معنای تاج برگرفته شده است. و به شکل خاصّ ویروس که شبیه ساختار تاج می‌باشد اشاره دارد. این ویروس‌ها جزو ویروس‌های دارای RNA محسوب می‌شوند و می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در سیستم تنفّسی ایجاد نمایند.

 

ویروس کرونا چه بیماری‌هایی را ایجاد می‌نماید؟

ویروس کرونا می‌تواند بیماری‌های مختلفی را در انسان و حیوان ایجاد نماید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون: سرماخوردگی عادّی، بیماری‌های شدید سیستم تنفّسی فوقانی و بیماری‌های شدید و کشنده‌ی سیستم تنفّسی تحتانی اشاره کرد. بیماری‌های ایجاد شده توسّط این ویروس‌ها از شدّت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند مبتلایان را به راحتی زمین‌گیر نمایند.

 

ابتلا به این ویروس در چه افرادی خطرناک است؟

وضعیّت سیستم ایمنی افراد ارتباط مستقیمی را با شدّت علائم ایجاد شده توسّط ویروس کرونا دارا می‌باشد و به همین دلیل، این ویروس در افرادی که دارای مشکلات زمینه‌ای هستند. می‌تواند خطرناک باشد کودکان و سالمندان جزو گروه‌های خطر این ویروس محسوب می‌شوند. و باید احتیاط‌های لازم را در این زمینه در نظر بگیرند تا احتمال ابتلا به این ویروس کاهش یابد همچنین، عنوان شده است که مشکلات زمینه‌ای قلبی در ترکیب با این ویروس می‌توانند خطرناک باشند. و به همین دلیل، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بهتر است که بیشتر از سایر افراد جانب احتیاط را در نظر بگیرند.

 

علّت شیوع ویروس کرونا از چین چیست؟

این ویروس جزو ویروس‌هایی است که توانایی ایجاد بیماری‌های مختلفی در انسان و حیوان را دارا می باشد. و علّت شیوع این بیماری از چین به دلیل سبک تغذیه‌ای خاص مردم این کشور عنوان شده است چینی‌ها میل فراوانی به خوردن غذاهایی با منشا‌های مختلف حیوانی را دارند و به همین دلیل است. که احتمال انتقال ویروس‌های مشترک بین انسان و حیوان در جمعیّت این کشور بالاتر است.

 

کدام حیوان منشا اصلی ویروس کرونا می‌باشد؟

این ویروس بیشتر در پرندگان و پستانداران شایع می‌باشد و تاکنون گمانه‌زنی‌های مختلفی در رابطه با منشا آن صورت گرفته است. اخیراً دانشمندان خفّاش را به عنوان منشا اصلی ویروس کرونا معرّفی نموده‌اند. و به دلیل آن‌که در کشور چین سوپ خفّاش جزو غذاهای محبوب محسوب می‌شود. این ویروس به میزان فراوانی در این کشور شیوع یافته است و افراد بسیاری را بیمار کرده است.

 

تلفات ویروس کرونا:

نوع جدید این ویروس جزو ویروس‌های کشنده و خطرناک محسوب می‌شود و تلفات ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش می‌باشد. بر اساس آمار‌های رسمی، میزان تلفات ویروس کرونا 171 نفر عنوان شده است. و بیش از 8000 نفر نیز به این ویروس کشنده مبتلا هستند. همچنین، امروزه به دلیل راحتی حمل نقل بین کشورهای جهان، این ویروس توانسته است تا تعداد بسیاری از کشورها را در سطح جهان آلوده نماید و مشکلات و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کند.

 

چگونه از ابتلا به این ویروس جلوگیری نماییم؟

روش‌های مختلفی برای برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک وجود دارند. و رعایت آن‌ها می‌تواند به میزان زیادی احتمال ابتلا به این ویروس را کاهش دهد. از جمله مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از این بیماری می‌توان به مواردی همچون: شستشوی منظّم دست‌ها با استفاده از آب و صابون، پرهیز از تماس دست‌ها با چشم و یا دهان، پیشگیری از مواجهه با افرادی که مشکوک به این بیماری می‌باشند. عدم مصرف غذاهایی که احتمال می‌رود با این ویروس آلوده شده باشند. پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ، استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای جلوگیری از مواجهه با ویروس و پیگیری سریع روند درمان در صورت مشاهده‌ی علائمی شبیه به علائم این ویروس اشاره کرد.

 

آیا ماسک‌های فیلتردار توانایی جلوگیری از ویروس کرونا را دارند؟

ماسک‌های فیلترداری که امروزه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توانند به میزان قابل توجّهی احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند ولی این ماسک‌ها از بازده 100 درصدی برخوردار نیستند و نمی‌توانند. به صورت قطعی از ابتلا به این ویروس جلوگیری نمایند ویروس‌ها دارای اندازه‌های بسیار کوچکی هستند و می‌توانند به راحتی از ماسک‌ها عبور نمایند. ولی با این حال، این ماسک‌ها از ورود قطرات بزرگ آب و یا گرد و خاک به داخل بدن که احتمال آلوده شدن با این ویروس را افزایش می‌دهند جلوگیری می‌نمایند و استفاده از آن‌ها مفید است.

 

علائم این ویروس:

علائم این بیماری بسیار شبیه به علائم آنفلوانزا می‌باشد. و در بسیاری از موارد با این بیماری اشتباه گرفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین علائم این بیماری می‌توان به: سردرد، گلودرد، سرفه‌ی شدید، کاهش ظرفیت تنفّسی، تب، درد قفسه‌ی سینه و افزایش ضربان قلب اشاره کرد.

 

تشخیص کرونا:

به دلیل شباهت فراوان علائم این بیماری با سیار بیماری‌های ویروسی، تشخیص این بیماری فرآیندی سخت و طاقت فرسا می‌باشد. علائم بالینی اصلی‌ترین روش شناسایی ویروس کرونا هستند. و این ویروس تنها از طریق روش‌های آزمایشگاهی پیشرفته قابل تشخیص است و تاکنون روش جامعی برای تشخیص کرونا معرّفی نشده است.

 

درمان کرونا:

بهبود وضعیت عمومی بیماران بهترین راه درمان کرونا می‌باشد و تاکنون درمان قطعی و موثّری برای ویروس کرونا معرفی نشده است.

با این حال، در صورت انجام صحیح مراقبت‌های پزشکی، احتمال درمان این ویروس بالا است. و میزان تلفات ذکر شده بیشتر مربوط به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد.

با این حال اخیراً دانشمندان موفّق به تولید مادّه‌ای به نام K22 شده‌اند که توانایی رشد این ویروس در بدن را مهار می‌کند. و از این طریق موجب کاهش علائم و عوارض بیماری می‌شود.

 

آیا واکسن کرونا وجود دارد؟

خیر، تاکنون هیچ‌گونه واکسنی برای ویروس کرونا کشف نشده است و فرآیند تولید واکسن کرونا به سال‌ها زمان نیز دارد. بنابراین، به شایعات موجود در این زمینه توجّه نکنید. و از روش‌های پیشگیری عنوان شده برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس استفاده نمایید.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید