هر آنچه باید در رابطه با ویروس کرونا بدانیم

علائم و نشانه‌های کرونا

یکی از ویروس‌هایی که امروزه 85 کشور دنیا و جامعه بشریت با آن درگیر است، ویروس کرونا است. علائم و نشانه‌های کرونا؟ به راستی درباره ویروس جدید چه می‌دانیم؟ از آنجایی که با پیدایش یک موضوع جدید، مخصوصا ویروس‌ها و بیماری‌ها خطرهای درست و غلط بسیاری توسط افراد با تخصص‌های مختلف جامعه را فرا می‌گیرد. و همین خطرها موجب اضطراب و ناآرامی‌های فراوانی میان مردم می‌شود. اولین سوالاتی که با  پیدایش این ویروس ذهن جامعه را درگیر کرده است، این است که ویروس چقدر خطرناک است؟ علائم و نشانه‌های کرونا؟ و سرعت انتقال این ویروس چقدر است؟ در ادامه شما را با تمامی مسائلی که نیاز است درباره ویروس کرونا بدانید را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

نسل تازه ویروس کرونا چیست و چقدر خطرناک است؟

ویروس کرونا که در علم پزشکی آن را کوید 19 نامیده‌اند، از حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شود. بطور کلی ویروس کرونا و یا ویروس‌های شبیه به آن منبع‌های حیوانی دارند. به طور مثال ویروس سارس از خفاش‌ها به گربه زباد و سپس دیگر حیوانات و در نهایت به انسان‌ها منتقل شده است و یا مانند ویروس مرس که از شترها به انسان منتقل شده است. ویروس سارس به سرعت از انسانی به انسان دیگر منتقل می‌شود. ویروس مرس فقط از راه های مستقیم ممکن است از انسانی به انسان دیگر منتقل شود. اما ویروس کرونا شباهت بسیاری به ویروس سارس دارد و از سرعت واگیر بسیار بالایی در میان انسان‌ها برخوردار است.

از آنجایی که ویروس کرونا به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. و معمولا ریه‌ها و مجاری تنفسی افراد را دچار عفونت می‌کند. یک ویروس نسبتا خطرناک شناخت. اما این نکته را فراموش نکنید که با رعایت نکات ایمنی به طور حتم می‌توانید احتمال درگیری با این ویروس را به صفر برسانید. میزان مرگ و میر حاصل از ابتلا به این ویروس، معمولا مربوط به افراد مبتلایی می‌باشد که سیستم ایمنی بدن آن‌ها بسیار ضعیف است، دچار مشکلات ریه و تنفسی می‌باشند، دچار بیماری‌های عفونی می‌باشند و یا سن آن ها از 60 سال بالاتر باشد.

علائم ویروس کرونا

علائم و نشانه‌های کرونا

از آنجایی که این ویروس در فصل سرما مردم را درگیر خود کرده است. خیلی از افراد با کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی با استرس فراوان برای تست کورنا اقدام می‌کنند. به همین منظور بهتر است تا با علائم این ویروس بیشتر آشنا شویم. در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که این ویروس در 80 درصد از مواقع کاملا بدون علائم فرد را مبتلا می‌کند. و فقط 20 درصد از افراد مبتلا دارای علائم فیزیکی هستند. البته به گزارش متخصصین عفونی این ویروس می‌تواند با سرماخوردگی‌های حاد خود را نشان دهد.

ویروس کرونا یا کوید 19 معمولا خود را با علائمی مانند سرفه‌های خشک و دردناک، احساس نفس تنگی، عفونت‌های ریوی و تب خود را نشان می دهد. بنابراین اگر این علائم را در فیزیک خود مشاهده نمودید، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

راههای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

10 راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

بهتر است بدانید که با رعایت راه‌های پیشگیری از  ویروس‌های واگیردار می‌توانید ویروس کرونا را به طور کامل مهار نمائید.

 

در ادامه قصد داریم شما  را با 10 راه برای جلوگیری از ویروس کرونا آشنا کنیم:

  1. بهترین و موثر ترین روش پیشگیری از ابتلا به این ویروس، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون است. البته در صورت عدم دسترسی به آب و صابون می‌توانید از الکل سفید و یا محلول ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. از آنجایی که دست‌ها بیشتر از دیگر اعضای بدن با سطوح مختلف برخورد دارند، ضد عفونی و تمیز کردن آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از این ویروس داشته باشد.
  2. از تماس دست‌ها با چشم‌ها، بینی و دهان تا حد ممکن خودداری کنید. مخصوصا در مکان‌های عمومی و جاهایی که ممکن است ویروس وجود داشته باشد.
  3. در هنگام سرفه و یا عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی از آرنج خود برای جلوگیری از پخش ویروس استفاده کنید.
  4. رعایت فاصله یک متری با افراد مبتلا و دیگر افراد دارای علائمی مانند سرفه و عطسه، می‌تواند از ابتلا به ویروس‌ها جلوگیری کند.
  5. سعی کنید از مواد غذایی کاملا پخته و دارای طبع گرم استفاده کنید تا حد ممکن از خوردن سوسیس، کالباس و غذاهای ننیم پز خودداری کنید.
  6. از مواد خوراکی دارای ویتامین C در این روزها بیشتر استفاده کنید.
  7. از دست دادن و دیده بوسی با افراد دیگر جدا خودداری نمائید.
  8. هنگام ورود به منزل لباس‌های خود را در ابتدای ورود تعویض کرده و لباس‌های خود را در ماشین لباس شویی بندازید. سپس دست‌های خود را با آب و صابون بشورید.
  9. درب ورودی خانه را به عنوان خط قرمز ایزوله در نظر بگیرید. و آن را ضدعفونی کنید. و چیزی که از تمیز بودن آن مطمئن نیستید را از این خط ایزوله عبور ندهید.
  10. تا حد ممکن سعی کنید از خانه خارج نشوید و اگر مجبور به ترک خانه شدید، در هیچ شرایطی دستان خود را به صورت نزنید.. و در صورت امکان از دستکش استفاده کنید.

استفاده از ماسک چه تاثیری دارد؟

ویروس کرونا؛ ماسک چه تاثیری دارد؟

ویروس کرونا به راحتی می‌تواند از ماسک‌های معمولی عبور کند. همچنین در هوا پخش نمی‌شود، بلکه روی سطوح می‌نشیند. و با تماس دست با سطوح و سپس با تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان می‌تواند فرد را مبتلا کند. اما در جواب این سوال که آیا ماسک تاثیری بر این ویروس دارد یا خیر؟ باید اینگونه جواب داد که:

معمولا ماسک‌ها در ابتلا به ویروس کرونا برای عموم خیلی تاثیری ندارد. اما اگر در محیط‌های پر تجمع مانند مترو در رفت و آمد هستید، بهتر است از ماسک استفاده کنید. ضروریت ماسک برای افراد مبتلا به این ویروس است. زیرا از انتقال آن به دیگر افراد جلوگیری می‌کند. بهترین وسیله برای استفاده در بیرون از خانه، دستکش‌ها هستند. و بهتر است تا زمان شستن دست‌ها با آب و صابون و یا محلول ضدعفونی‌کننده، آن ها را به چشم‌ها، بینی و دهان خود نزنید.

این ویروس چگونه متوقف می­‌شود؟

از آنجایی که واکسنی برای متوقف کردن ویروس کرونا هنوز کشف و ساخته نشده است. بنابراین تنها راه متوقف کردن این ویروس، پیشگیری افراد سالم و قرنطینه کردن مبتلایان تا زمان بهبودی است. از آنجایی که این ویروس از سردی می‌آید. با گرم شدن هوا خود به خود و به مرور زمان از بین خواهد رفت. بنابراین بهتر است تا آن زمان، مراقبت‌های پیشگیرانه را جدی بگیریم.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

 ۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید