آشنایی با مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

گرچه زیبایی یکی از اولویت‌های اصلی بسیاری از مردم است، اما پس از دریافت درمان‌های زیبایی، رعایت بعضی از نکات می‌تواند نتیجه درمان را تحت‌الشعاع قرار دهد. یکی از محبوب‌ترین درمان‌های موجود در حیطه زیبایی، بوتاکس است، اما درک آنچه باید پس از انجام این روش انجام شود، کلید اجتناب از هر گونه عوارض جانبی است. به همین خاطر در این مقاله به مراقبت بعد از بوتاکس می‌پردازیم.

ابتدا در رابطه با بوتاکس بخوانید: بوتاکس چیست؟

در حالی که مزایای زیادی برای انجام روش بوتاکس وجود دارد، اگر بعد از آن اقدامات احتیاطی خاصی را دنبال نکنید، می‌توانید نتایج ناخواسته‌ای را تجربه کنید.

 

موارد زیر بعد از انجام روش بوتاکس اجتناب گردد:

 

ورزش کردن

از جمله مراقبت‌های بعد از بوتاکس ورزش نکردن می‌باشد. این کار را برای پیشگیری از به حرکت درآمدن بوتاکس نباید انجام دهید. انجام ورزش بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند در حصول نتیجه تاثیرگذار باشد.

 

ناراحتی محل تزریق

بعد از این عمل احساس ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید محل تزریق را ماساژ دهید یا مالش دهید، اما باید از این کار اجتناب کنید . برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پوست شما نیاز به بهبودی بعد از درمان دارد، بنابراین هر حرکت غیر ضروری در آن منطقه می‌تواند نتایج ناخواسته‌ای ایجاد کند.

خوابیدن بعد از بوتاکس

خوابیدن روی صورت

زمان معمول برای بهبودی بعد از یک درمان بوتاکس بین دو تا چهار ساعت است، بنابراین اگرچه ممکن است بخواهید کوتاه مدت روی صورت خود بخوابید، توصیه می‌شود که در طول آن مدت زمان از این کار اجتناب کرده تا محل تزریق شما آسیب نبیند.

مصرف الکل

مصرف الکل باعث تعریق بیشتر و عدم جذب بوتاکس توسط پوست می‌گردد. در صورتی که تمایل به مصرف الکل دارید در راستای رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس حداقل باید ۲۴ ساعت از تزریق بوتاکس گذشته باشد.

 

عدم مصرف رقیق کننده‌های خونی

پس از بوتاکس از مصرف هر یک از رقیق کننده‌های خون، اجتناب کنید. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه موقع می‌توانید دوباره این داروها را مصرف کنید.

 

فعالیت بدنی

علاوه بر کار کردن، اجتناب از هر گونه فعالیت شدید که می‌تواند در طول این مدت به شما آسیب برساند. قبل از شروع هرگونه رژیم‌های شدید، یک فرجه 24 ساعته به خودتان بدهید.

مراقبت های بعد از بوتاکس

عدم دست زدن به محل تزریق

علاوه بر ماساژ منطقه تحت درمان، نباید حداقل به مدت شش ساعت پس از درمان بوتاکس آن منطقه را لمس نمود. پس از گذشت زمان، شما می‌توانید منطقه آسیب دیده را با صابون و آب بشورید.

 

اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرما بیش از حد

تا زمانی که قرمزی و تورم ناپدید می‌شوند، از روش‌های آفتاب گرفتن یا لامپ‌های گرمایشی اجتناب کنید.

هنگام استفاده از درمان بوتاکس، مهم است که تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید بهترین نتایج را در بر خواهد داشت. امکانات بسیاری از بوتاکس وجود دارد که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، اما انجام تحقیقات به شما کمک می‌کند تا نتایج مثبت را به دست آورید. بهتر است که در انتخاب کلینیک مورد نظر نیز دقت کافی را به عمل آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید