آلودگی هوا در ابتلا به دیابت موثر است.

بر اساس یک پژوهش در آمریکا بین آلودگی هوا و خطر ابتلا به بیماری دیابت ارتباط معناداری وجود دارد.

پژوهشگران پزشکی در سنت لوئیز آمریکا تخمین می‌زنند که:

درسال ۲۰۱۶ از هرهفت مورد جدید ابتلا به بیماری دیابت در جهان، یک مورد آن نتیجه آلودگی هوا بوده باشد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که:

خطر ابتلا به دیابت حتی در زمانی که آلودگی هوا کم است یا یه میزانی است که در حال حاضر از سوی سازمان بهداشت جهانی بی‌خطر محسوب می‌شود، افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد آلودگی علاوه بر این‌که موجب کاهش تولید انسولین در بدن می‌شود، از تبدیل گلوکز خون به انرژی در بدن هم جلوگیری می‌کند.

رژیم غذایی ناسالم، اضافه وزن و عدم تحرک عمدتا از مواردی هستند که در ابتلا به دیابت موثرند.

بیش از ۴۲۱ میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

این بیماری یکی از بیماری‌هاییست که به سرعت در حال گسترش است.

‌ توصيه هاي تغذيه اي در زمان آلودگی هوا

مصرف لبنیات:

برای از میان بردن آثار ذرات معلق موجود در هوا تاحدي مفید است.

• اما تاثیری بر بهبود مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و… ندارد.

مصرف محصولات لبنی حاوي پروبیوتیک، با تقویت باکتری‌های مفید بدن و سيستم ايمني بدن و كاهش درجه ي التهاب توصيه مي شود.

مصرف منابع ويتامين ث:

نظير فلفل دلمه اي، پرتقال، لیمو، گریپ فروت، كيوي و گوجه فرنگي، منابع ويتامين آ مثل هویج، انبه، کدو حلوايي، اسفناج و مصرف انار، انواع کلم

• به جهت خنثي سازي عوامل مضر و سموم توصيه مي شود.

مصرف ميوه ها و سبزي ها به رنگ قرمز، بنفش و نارنجي را حتما در برنامه ي روزانه ي خود بگذاريد.

منابع غذایی حاوی ویتامین E :

مانند گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، و سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی در روزهای آلوده باید بیشتر مصرف شوند.

ماهی‌های بخارپز، آب‌پز یا تنوری غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و سلنیوم می‌توانند از اثرات زیان بار ترکیبات التهاب‌آور آلاینده‌ها بکاهند.

مصرف فست فودها و چربي هاي مضر را در اين روزها به حداقل ممكن برسانيد.

منبع: BBC News