مزایای لیزر موهای زائد

فواید لیزر موهای زائد

از مزایای لیزر موهای زائد اینست که روشی غیر تهاجمی است و موجب کاهش همیشگی موها خواهد شد. با لیزر می‌توان موهای زائد را برای همیشه از بین برد و افراد با پوست تیره و یا روشن می‌توانند از این شیوه برای رفع موهای زائد خود بهره گیرند.

دیگر مزایای لیزر موهای زائد اینست که انجام این عمل نیازی به بستری فرد ندارد و او می‌تواند پس از انجام لیزر کارهای روزانه را از سر گیرد. لیزر موهای زائد در مقاسیه با شیوه‌‌های سنتی، درد کمتری دارد و احتمال زخم شدن و تغییر رنگدانه بسیار کم است. این روش اثر بخشی بالایی دارد. بسته به منطقه بدن به سرعت قابل انجام است و برای دیدن نتیجه آن نیاز به زمان نیست و به سرعت قابل مشاهده است. پس از انجام لیزر نیاز نیست داروی خاصی مصرف شود.

 

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه‌جویی در زمان

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لیزر درمانی روشی سریع و ایمن است. علت اینکه اکثر افراد لیزر درمانی را به سایر روش‌های رفع موهای زائد ترجیح می‌دهند، بخاطر صرفه جویی در زمان است. به همین خاطر شما دیگر مجبور نخواهید بود، ساعت‌های طولانی برای رفع موهای زائد بدن خود صرف کنید. در هر فرآیند رفع موهای زائد با لیزر؛ حدود ۵۰ تا ۹۵ درصد موهای زائد برای مدت طولانی از بین می‌رود.

هنوز روشی که بتواند موها را به طور کامل و به طور دائمی از بین ببرد وجود ندارد. اما خوب است بدانید لیزر موهای زائد یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای رفع موهای زائد بدن است. زیرا این روش موها را به مدت طولانی از بین می‌برد. به همین خاطر شما بسیار کمتر نیاز به اصلاح موهای خود خواهید داشت.

 

صرفه‌جویی در هزینه رفع موهای زائد

شاید در ابتدا هزینه‌های لیزر درمانی؛ از نظر برخی افراد هنگفت به نظر برسد و افراد برای هزینه دچار تردید شوند. اما خوب است بدانید که هزینه‌ها بستگی به تعداد جلسات درمان دارد.

هرچه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه درمان هم بیشتر خواهد بود.{ مرکز لیزر اکسیر با دارا بودن مجهزترین و به روزترین دستگاه‌های لیزر الکساندرایت با کمترین تعداد جلسه و قیمت نسبت به غیره} همچنین اگر از زاویه دیگر نگاه کنیم به علت اینکه نتایج لیزر بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می‌شود هزینه‌ی آن قابل توجیه است و شما هزینه‌ای صرف ریش تراش، کرم‌های موبر و اصلاح و موم نخواهید کرد.

 

آشنایی با کلینیک مرکزی اکسیر

عدم آسیب لیزر موهای زائد به پوست

در فرایند رفع موهای زائد با لیزر؛ هیچ آسیبی به بافت های مجاور پوست وارد نمی‌شود و در صورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی کمترین عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد. روش‌های دیگر رفع موهای زائد بدن مانند اصلاح و اپیلاسیون موهای بدن را برای مدت کوتاه و موقت پاکسازی کنند اما عوارضی همچون سوختگی، بریدن، خراش و تحریکات پوستی خصوصا در نواحی حساس مانند خط بیکینی و زیربغل را دارند. ممکن است اپیلاسیون باعث ایجاد آسیب به پوست و رشد موهای زیر پوستی شود که بعدها دچار عفونت و درد شود.

با لیزر درمانی دیگر نیازی به روش‌های دیگر چون موم و اصلاح نخواهید بود و پوستی شفاف و ظاهری زیبا خواهید داشت و از شر تحریکات پوستی و تمام مشکلات پوستی رها خواهید شد.

 

بدون درد

بدون شک رفع موهای زائد با لیزر هم درد دارد و کاملا بدون درد نیست و درد آن طوری است که گویی یک کش پلاستیکی به پوست شما زده می شود و یا بند انداختن است با این حال از آنجائی که شدت و آستانه درد در افراد مختلف فرق دارد، درد ناشی از لیزر مو هم در افراد مختلف متفاوت است شدت درد به ناحیه‌ی تحت درمان هم بستگی دارد برخی از قسمت های بدن حساس تر هستند و احساس درد این نواحی بیشتر است و برخی از بیماران معتقدند که یک سمت بدن آن‌ها حساس تر از سمت دیگرشان است. بیشتر بیماران معتقدند که درد موم بسیار دردناک تر از درد لیزر است.

 

کاهش موهای زیرپوستی

از بین بردن موهای زائد با روش‌هایی نظیر اصلاح با تیغ و اپیلاسیون باعث رشد موهای درون روییده می شود و باعث ایجاد موهای زیرپوستی می‌شود زمانیکه موهای بدن به طرز ناصحیح با تیغ و اپیلاسیون اصلاح شوند تعدادی موها به زیر پوست خمیده شده و رشد می‌کنند. این موها باعث تیرگی رنگ پوست هم می‌شود که امری بسیار ناخوشایند است. با لیزر درمانی امکان رشد موهای زیر پوستی به شدت کاهش می‌یابد. بعد از انجام لیزر، موها نرم می‌شوند و به صورت پراکنده رشد می‌کنند.

این مورد یکی از مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد می‌باشد.

رفع دائمی موهای زائد با لیزر

رفع دائمی موهای زائد با لیزر

بی تردید رفع موهای زائد بدن با لیزر باعث کاهش چشمگیر موها می شود ولی این روش هم موها را به طور کامل برای همیشه از بین نمی‌برد و تا الان هیچ روشی که بتواند موها را برای همیشه به طور کامل از میان ببرد کشف نشده است. اما لیزر موثرترین و بهترین روش نسبت به روش‌های دیگر است و مدت زمان نتیجه ی آن طولانی تر است. برای اثر بخشی  بیشتر لیزر درمانی ضروریست که موها در مرحله رشد (آناژن) باشند، چراکه موها در این مرحله به طور فعال در حال رشد هستند. به همین دلیل انجام جلسات درمانی متوالی هر ۴ تا ۶ هفته بسیار حائز اهمیت است.

بعد از چند جلسه از درمان رشد موها به طور قابل چشمگیری کاهش می‌یابند. معمولا بعد از لیزر، موهای بدن به‌صورت پراکنده و نرم رشد کرده و حتی رنگ موها نیز روشن‌تر می‌شود.

 

لیزر روی موهای تراشیده شده بهتر انجام می‌شود

برای رفع موهای زائد با روشی مانند اپیلاسیون لازم است که موهای زائد را به مدت دو هفته اصلاح نکنید تا اثربخشی اپیلاسیون خوب باشد، تحمل دو هفته موهای زائد چندان مطلوب نیست. لیزر برخلاف سایر روش‌ها روی موهای تراشیده شده بهتر صورت میگیرد و شما در فواصل بین جلسات هم می‌توانید موهای خود را بتراشید.

 

سالم و موثر

رفع موهای زائد بدن با لیزر روشی موثر، سالم و ایمن است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع دستگاه های لیزر وجود دارند که با تمام انرژی روی فولیکول‌های مو متمرکز شده و موهای زائد را از بین می برند. لیزر درمانی نسبت به آی‌پی‌ال (سیستم‌های نور شدید پالسی) تاثیر بیشتری دارد.

ایمن و بدون خطر بودن لیزر بیش از ۲۰ سال است که تایید شده است. پس جای هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد. اما انتخاب دستگاه لیزر مناسب و با کیفیت، مراجعه به مراکز درمانی معتبر و رعایت اصول و دستورالعمل‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سرعت انجام عمل

سرعت انجام عمل لیزر مو

علت محبوبیت از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر نزد مردم، سرعت بسیار بالای آن است و در عرض چند ثانیه موهای ناحیه ی وسیعی از بدن به طور همزمان از بین می‌رود مدت زمان لیزر برای نواحی مختلف بدن متفاوت است برای مثال زمان لازم برای لیزر قسمت‌های کوچک‌تر مانند لب پایین ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد، این درحالی است که لیزر موهای زائد پا حدود ۱ ساعت زمان می‌برد.

 

قسمت‌های حساس بدن که با لیزر درمان می‌شوند نه با اپیلاسیون!

روش‌های دیگر همچون اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد تمام قسمت‌های بدن مفید نیستند چرا که برخی نواحی بدن بسیار حساس هستند و احساس درد بیشتری با اپیلاسیون در این نواحی وجود دارد همچنین اپیلاسیون می‌تواند مویرگ‌های بزرگ (مویرگ‌های خونی ضعیف و پاره) افراد مبتلا به بیماری پوستی روزاسه و افراد سیگاری را تحریک کند. اغلب اپیلاسیون نواحی از بدن که دارای مویرگ‌ها بسیار قرمز هستند توصیه نمی‌شود.

این درحالی است که لیزر برای تمام قسمت های مختلف بدن قابل استفاده است حتی نواحی حساس مانند فاصله بین چشم‌ها

درحالیکه استفاده از اپیلاسیون برای نواحی دارای مویرگ خطرناک است و توصیه نمی‌شود اما لیزر با انسداد مویرگ‌های قرمز و ناپدید کردن آن‌‌ها می‌تواند مشکلات پوستی را درمان کند.

در این مقاله به بررسی مزایای لیزر موهای زائد پرداختیم. توصیه‌ی ما به شما این است که مقاله زیر را حتما بخوانید تا مهم‌ترین نکات را پیرامون لیزر بدانید.

همچنین بخوانید: نکات مهمی که باید در مورد لیزر بدانید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید