درمان خانگی پسوریازیس

قاتل پسوریازیس

پسوریازیس یک اختلال خود ایمنی تکراری  است که با تکه‌های قرمز و پوسته پوسته شده روی پوست مشخص می‌شود. با ابن وجود که پسوریازیس روی پوست تاثیر می‌گذارد اما عملا داخل بدن شما در سیستم ایمنی بدن شما آغاز می‌شود. از سلول‌های T شما، یک نوع از سلول‌های سفید خون، می‌آید. سلول‌های T برای محافظت از بدن از عفونت و بیماری طراحی شده‌اند. هنگامی که این سلول‌ها به اشتباه فعال می‌شوند و سایر پاسخ‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند، می‌تواند منجر به علائم پسوریازیس شود.

حتی اگر هیچ درمان قطعی وجود نداشته باشد، درمان‌های بسیاری برای کاهش علائم پسوریازیس وجود دارد. در اینجا 10 راه برای مدیریت علائم پسوریازیس در خانه به شما معرفی شده است.

مکمل‌های غذایی را مصرف کنید

مکمل‌های غذایی ممکن است به کاهش علائم پسوریازیس از داخل کمک کنند. طبق گزارش موسسه ملی پسوریازیس، گزارش شده است که روغن ماهی، ویتامین D، خار مریم، آلوئه ورا، انگور اورگن و روغن پامچال به کاهش علائم خفیف پسوریازیس کمک می‌کنند. مهم این است که مصرف مکمل با داروهایی که مصرف می کنید، تداخل نداشته باشد.

پیشگیری از خشکی پوست

از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن هوا در خانه یا دفتر کار خود استفاده کنید. این می‌تواند از خشکی پوست نیز پیشگیری کند.

مرطوب‌کننده‌های پوستی همچنین در حفاظت از پوست شما و جلوگیری از تشکیل پلاک‌ها موثر هستند.

اجتناب از عطر

اکثر صابونها و عطرها حاوی رنگ و سایر مواد شیمیایی هستند که ممکن است پوست شما را تحریک کنند. آنها می‌توانند موجب بوی خوب شما شوند، اما آنها همچنین می‌توانند پسوریازیس را تحریک کنند.

رژیم غذایی مناسب برای کنترل پسوریازیس

سالم غذا خوردن

رژیم غذایی ممکن است در مدیریت پسوریازیس نقش داشته باشد. خوردن گوشت قرمز و تنقلات چرب ممكن است به عود علائم چنین بیماری‌هایی کمک کنند. ماهی‌های آب سرد، دانه‌ها، آجیل‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل توانایی آنها برای کاهش التهاب شناخته می‌شوند.

این می‌تواند در مدیریت علائم پسوریازیس مفید باشد. روغن زیتون همچنین ممکن است دارای مزایای تسکین‌دهنده در صورت موضعی به پوست باشد. سعی کنید چند قاشق غذاخوری از آن را روی پوست خود را ماساژ دهید تا از تشکیل پلاک پیشگیری کند.

بدن خود را در وان بخیسانید

آب گرم ممکن است برای پوست شما مضر باشد. با این حال، یک حمام گرم و نرم با نمک اپسوم، روغن معدنی، شیر یا روغن زیتون می‌تواند خارش را تسکین دهد و در پلاک‌ها نفوذ کند. بلافاصله پس از حمام، بدن خود را مرطوب کنید.

اشعه درمانی برای درمان پسوریازیس

دریافت اشعه

درمان نور شامل قرار دادن پوست شما زیر نور ماوراء بنفش تحت نظارت پزشک است. نور فراطبیعی می‌تواند به کاهش رشد سلول‌های پوستی که موجب پسوریازیس می‌شود کمک کند. این نوع درمان اغلب مستلزم جلسات متناوب و مکرر است. لازم به ذکر است که دستگاه‌های سولاریوم یک روش برای دستیابی به نور درمانی نیستند. در عین حال، نور خورشید می‌تواند پسوریازیس را بدتر کند. درمان نور همیشه باید تحت نظارت یک دکتر انجام شود.

کاهش استرس

هرگونه بیماری مزمن مانند پسوریازیس می تواند منبع استرس باشد. این اغلب می‌تواند به یک چرخه بدخیم تبدیل شود، زیرا استرس می‌تواند علائم پسوریازیس را بدتر کند. در هر صورت ممکن است علاوه بر کاهش استرس، در نظر گرفتن روش‌های کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن نیز می‌تواند موثر باشد.

اجتناب از الکل

الکل عامل بسیاری از افراد مبتلا به پسوریازیس است. یک مطالعه در سال 2015 خطر ابتلا به پسوریازیس را در میان خانم‌هایی که الکل می‌نوشیدند، افزایش داد.

استفاده از زردچوبه

گیاهان معمولا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شوند. زردچوبه‌ای به کاهش زخم‌های پسوریازیس کمک می‌کند. می‌توان آن را در قالب قرص و یا مکمل مصرف کرده یا بر روی غذا بپاشید. در مورد مزایای بالقوه آن با پزشک خود صحبت کنید. دوز مصرفی زردچوبه 1.5 تا 3.0 گرم در روز است.

سیگار نکشید

از تنباکو اجتناب کنید. سیگار کشیدن ممکن است خطر ابتلا به پسوریازیس را افزایش دهد.

اگر پسوریازیس دارید، می‌توانید علائم آن را نیز شدیدتر کند.