بیماری های خطرناک در زنان

لیست بیماری های زنان

در حالی که هر دو مردان و زنان بیماری‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند، برخی از مسائل بهداشتی زنان را به طور متفاوتی و به طور متداول تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، بسیاری از شرایط بهداشتی زنان به تشخیص نرسیده‌اند و بیشتر آزمایشات دارو شامل افراد آزمایشی نیستند. با این حال، زنان نگرانی‌های بهداشتی منحصر به فردی مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، یائسگی و بارداری دارند. زنان در مقایسه با مردان بیشتر در خطر حمله قلبی هستند هستند. افسردگی و اضطراب بیشتر در زنان دیده می‌شود. شرایط دستگاه ادراری بیشتر در زنان وجود دارد و بیماری‌های منتقله از راه جنسی می‌‎تواند به زنان بیشتر آسیب برساند. در میان شرایطی که اغلب در زنان وجود دارد، هشت بیماری زیر خطرناک است.

بیماری قلبی

در ایالات متحده، بیماری قلبی باعث مرگ یکی از هر چهار نفر در میان زنان می‌شود. با وجودی که عموم مردم بیماری قلب را یک مسئله رایج در میان مردان می‌دانند، این بیماری تقریبا به طور مساوی بر مردان و زنان تاثیر می‌گذارد. با این حال، تنها 54 درصد از زنان متوجه شده‌اند که بیماری قلبی، تهدید کننده زندگی آن‌ها است در ایالات متحده 49 درصد از مصرف کنندگان از فشار خون بالا، کلسترول بالا و یا سیگار رنج می‌برند؛ که همه از عوامل موثر بر بیماری قلبی هستند.

سرطان سینه در زنان

سرطان سینه

سرطان سینه، که معمولا در پوشش کانال‌های شیر ایجاد می‌شود، می‌تواند به سایر اعضای بدن گسترش یابد و این نوع سرطان تهاجمی‌ترین عامل تاثیرگذار بر جمعیت زنان جهانی است. با توجه به عمر طولانی زندگی، این شرایط بیشتر در بین جمعیت زنان در کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

در ابتدا، زنان مبتلا به سرطان سینه ممکن است توده‌های پستان ایجاد کنند. اغلب تومورهای سینه غیر سرطانی هستند اما چکاپ منظم مورد نیاز است.

سرطان تخمدان و رحم

بسیاری از افراد از تفاوت بین سرطان تخمدان و سرطان دهانه مطلع نیستند. سرطان دهانه رحم از پایین رحم شروع می‌شود، در حالی که سرطان تخمدان در لوله‌های فالوپ شروع می‌شود. در حالی که هر دو بیماری موجب درد مشابهی می‌شوند، سرطان دهانه رحم نیز باعث ایجاد درد در هنگام مقاربت می‌شود.

در حالی که سرطان تخمدان علائم بسیار مبهم را نشان می‌دهد، وضعیت بسیار پیچیده است در نهایت پاپ اسمیر، سرطان دهانه رحم، اما نه تخمدان را تشخیص می‌دهد.

بهداشت زنان و زایمان

خونریزی و ترشحات بخشی طبیعی از چرخه قاعدگی است. با این حال علائم اضافه در طول قاعدگی ممکن است نشانه‌های سلامتی را نشان دهند و علائم غیر معمول مانند خونریزی بین قاعدگی و ادرار مکرر می‌تواند سایر اختلالات را نشان دهد.

مسائل واژن همچنین می‌تواند مشکلات جدی مانند بیماری‌های منتقله جنسی (STDs) یا سرطان‌های تولید مثل را نشان دهد. در حالی که پزشک متخصص می‌توانند به راحتی عفونت‌های خفیف را درمان کنند، در صورت عدم کنترل، می‌توانند منجر به شرایطی نظیر ناباروری یا نارسایی کلیه شوند.

مشکلات بارداری

شرایط پیش از ازدواج می‌تواند در طول بارداری بدتر شود و سلامت یک مادر و کودکش را تهدید کند. آسم، دیابت و افسردگی ممکن است در دوران بارداری به مادر و کودک آسیب برساند اگر به درستی درمان نشود.

بارداری می‌تواند سبب کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون مادر شود، وضعیتی به نام کم خونی یا ایجاد افسردگی باشد. یکی دیگر از مشکلات زمانی رخ می‌دهد که یک سلول تولیدی خارج از رحم باردار شود و بارداری غیرممکن است. خوشبختانه، متخصصان زنان و زایمان می‌توانند مسائل بهداشتی و معمولی را که در حین بارداری ظاهر می‌شوند، مدیریت و درمان کنند.

بیماری‌های خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های بدن مانند ویروس‌ها، به سلول‌های سالم حمله می‌کنند. در حالی که این شرایط همچنان در میان جمعیت افزوده می‌شود، محققان همچنان در مورد اینکه چرا این وضعیت بیشتر زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در حال تحقیق هستند. در حالی که بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی متمایز وجود دارد، اغلب نشانه‌هایی از جمله:

• تب خفیف
  • تحریک پوست
  • سرگیجه

بیشتر سیستم ایمنی بدن در معده قرار دارد. بطور مناسب، بسیاری از کسانی که از این وضعیت رنج می‌برند، به شیوه‌های طبیعی شفا می‌پردازند، مانند:

• مصرف شکر کمتر
  • مصرف کمتر چربی
  • کاهش استرس
  • کاهش مصرف سموم

با این حال، بهترین دفاع در برابر بیماری‌های خودایمنی تشخیص زودهنگام است.

پوکی استخوان در زنان

پوکی استخوان

پوکی استخوان ضعیف شدن استخوان‌ها، اجازه می‌دهد آنها را به راحتی شکسته شوند عوامل متعددی می‌توانند وضعیتی را که بیشتر در زنان اتفاق می‌افتد، مثلا:

• سن
  • مصرف الکل
  • نسخه های خاص
  • ژنتیک
  • فقدان ورزش
  • جرم کم بدن
  • استفاده از استروئید

برای تشخیص این وضعیت، ارائه دهندگان مراقبت از تراکم استخوان با استفاده از اشعه ایکس یا تشخیص اولتراسوند اندازه‌گیری می‌کنند. در حالی که هیچ درمان برای پوکی استخوان وجود ندارد، ارائه دهندگان خدمات می‌توانند درمان را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، که ممکن است شامل مکمل های غذایی، انتخاب شیوه زندگی سالم یا داروهای تجویزی باشد، تجویز نمایند.

افسردگی و اضطراب

نوسانات طبیعی هورمونی می‌تواند منجر به افسردگی یا اضطراب شود. سندرم پیش از قاعدگی (PMS) معمولا در میان زنان اتفاق می‌افتد، در حالی که اختلال دگزامتازانی قبل از قاعدگی (PMDD) علائم مشابه اما شدیدتر ایجاد می‌کند. بلافاصله پس از تولد، بسیاری از مادران یک نوع افسردگی به نام “کودک بلوز” را بدست می‌آورند، اما افسردگی پرناتال باعث ایجاد نگرانی‌ها، تغییرات هیجانی، غم و خستگی می‌شود. پری منوپوز، تغییر به یائسگی، همچنین می‌تواند موجب افسردگی شود. مهم نیست چقدر علائم شدید باشد، پزشکان می‌توانند از تجویز دارو یا درمان های دیگر استفاده کنند.