میکرودرم ابریژن چیست؟

پاسخ به سوالات رایج در رابطه با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن درمانی عمیقاً موثر برای احیای ظاهر پوست، به دست آوردن درخشش طبیعی و بخشیدن ظاهری جوان به صورت شماست. میکرودرم، یکی از ساده‌ترین روش‌ها با کمترین ایجاد اختلال یا مشکل خاص در درمان‌های مرتبط با زیبایی پوست است. اصولا ما میکرودرم صورت را به عنوان مناسب‌ترین و پرکاربردترین درمان می‌شناسیم لازم به ذکر است این درمان برای بیشتر قسمت‌های بدن قابل انجام است. به غیر از صورت، از این درمان برای گردن و سینه‌ها پشت دست‌ها …………استفاده می‌شود.

 

طرز عمل میکرودرم ابریژن چگونه است؟

روند دقیق انجام این عمل ممکن است از کلینیک به کلینیک دیگر متفاوت باشد. در وهله اول، پوست شما از هر آرایشی تمیز خواهد شد. در این صورت بلورهای ریز و درشتی با استفاده از دستگاه بر روی پوست شما اسپری می‌شوند. این در حالی است که از مکش خلاء برای از بین بردن بقایای سلول‌های مرده پوست در خارجی‌ترین لایه استفاده می‌شود. برای بی‌حس کردن پوست، انجام بیهوشی موضعی معمولاً لازم نیست، اگرچه ممکن است بعد از آن ناراحتی خفیف و موقتی و قرمزی روی پوست خود مشاهده کنید.

به دنبال این روند، احتمالا باید از ضد آفتاب استفاده کنید و یا برای چند روز از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید شما ممکن است برای حفظ نتایج به دست آمده از طریق این نوع درمان، به درمان‌‌های زیر پوستی هم نیاز داشته باشید.

مزایای میکرودرم ابریژن

آیا عمل میکرودرم برای من مناسب است؟

بسیاری از افراد با شنیدن نام این عمل و نحوه انجام کار ترغیب به انجام آن می‌شوند تا پوستی تمیز و زیبا، بدون نیاز به عمل‌های تهاجمی داشته باشند. این عمل معایب و مزایا زیر را به همراه دارد:

  • باعث تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شود و یک درخشندگی سالم و طبیعی را به پوست‌تان هدیه می‌دهد.
  • لایه‌‌های اپیدرمال پوست دوباره احیا می‌شوند.
  • پوستتان نرم‌‌تر خواهد شد.
  • پوستتان روشن‌تر خواهند شد.
  • سلول‌های پوستی جدیدتر و سالم‌تر تولید می‌شوند.

 

اما معایب این روش چیست؟

با اینکه میکرودرم یک روش بی‌خطر برای از بین برده سلول‌های مرده خارجی‌ترین سطح پوست به شمار می‌آید اما می‌تواند شامل معایب دیگری هم باشد. در موارد نادر معایب زیر مشاهده خواهند شد:

  • قرمز شدن پوست
  • خراشیدن پوست
  • خونریزی
  • سفت شدن پوست
  • تغییر رنگ پوست
  • کبودی پوست زیر چشم
  • ایجاد تبخال اطراف لب

 

چه کسانی برای میکرودرم مناسب هستند؟

اگر سن بالایی دارید و لکه‌های مختلف روی صورت‌تان باعث کاهش زیبایی پوست‌تان (نه فقط در صورت) شده است می‌توانید از این روش برای از بین بردن آنها استفاده کنید یا اینکه اگر خطوط ریزی روی صورت تان نقش بسته است کاربردهای میکرودرم به شما اجازه می‌دهد از شر آنها خلاص شوید. کسانی که دچار روزاسه، یا آکنه هستند نیز با انتخاب این شکل زیبایی بخشی به پوست به نتایج جالب توجهی رسیده‌اند. اگر مطمئن هستید که بیماری پوستی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که میکرودرم ابریژن را انتخاب کنید. در صورتی که از این موضوع مطمئن نیستید حتما با پزشک پوست متخصص موضوع را در میان بگذارید.

یک محدودیت کلی برای افراد از لحاظ سن وجود دارد. در صورتی که بالای دوازده سال و کمتر از 65 سال سن دارید و از مشکلات یاد شده رنج می‌برید می‌توانید از این عمل بهره‌مند شوید و به ظاهری جوان دست پیدا نمایید.

 

برای چه کسانی مناسب نیست؟

در مقابل گروه قبل، عده‌ای هم هستند که نباید این عمل را انجام دهند. چرا که یک خطر مهم در این رابطه، وجود دارد. اینکه عفونت زیر پوستی از یک قسمت از پوست شما به بخش دیگری گسترش یابد. بنابراین اگر عفونت پوستی مثل (زرد زخم) و یا زگیل، تب‌خال و عفونت‌های ویروسی داشته باشید شما نباید این عمل را انجام دهید. این عمل، بعضی مواقع می‌تواند شرایط دیگری مانند شعله‌ور شدن روزاسه را هم ایجاد کند.

 

آیا میکرودرم دردناک است؟

درمان مشکلات پوستی سطحی به کمک این روش ابداً دردناک نیست. میکرودرم ابریژن کریستال غیر تهاجمی، بدون درد است و پس از درمان نیازی به ریکاوری و استراحت ندارد. تنها توصیه‌های مراقبتی محدود و لازم در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

تعداد جلسات لازم برای میکرودرم

تعداد جلسات میکرودرم ابریژن چه تعداد است؟

پزشک شما می‌تواند در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای دریافت بهترین نتیجه، ایده ی کاملی به شما بدهد. اصولاً تغییرات عمده بعد از جلسه پنجم آشکار می‌شوند، حتی اگر بیشتر بیماران اظهار کنند که بعد از دو جلسه اول بهبودهایی را مشاهده کرده‌اند.

اکثر پزشکان 6 تا 10 جلسه را برای انجام میکرودرم ابریژن پیشنهاد می‌کنند، که حدود دو هفته با هم فاصله دارند. بنابراین پوست زمان بهبودی را بین جلسات پیدا می‌‎کند و خود را احیا خواهد کرد. پس از تعداد جلسه توصیه شده برای حفظ هر چه بهتر اثرات دریافتی، شما باید هر دو یا سه ماه یک بار جلسه بررسی دیگری ترتیب دهید تا ظاهر پوست‌تان به یک پایداری کلی برسد.

 

مراقبت های لازم پس از میکرودرم

مراقبت های لازم پس از میکرودرم چیست؟

پس از به اتمام رسیدن یک سری کامل از جلسات این روش درمانی برای جوانسازی پوست، ممکن است نیاز به برنامه‌ریزی یک جلسه مضاعف به عنوان جلسه‌ی نگهداری میکرودرم ابریژن به شکل 3 ماه یکبار باشید تا پوست خود را صاف‌تر و جوان‌تر کنید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست از آفتاب بعد از ترک مطب پزشک، از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. این دو نوع کرم توسط پزشک برای شما تجویز خواهند شد. ممکن است در مناطق مختلف پوست تان کمی قرمزی مشاهده کنید، که پس از چند ساعت از بین می‌روند. در طی 24 ساعت اول، ممکن است پوست شما احساس خشکی داشته باشد؛ مانند اثرات باد خفیف یا آفتاب سوختگی.

در طی چند روز اول از مرطوب‌کننده زیادی استفاده کنید. حداقل یک هفته بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، برای 3 – 4 روز آینده از هیچگونه محصولات لایه‌برداری استفاده نکنید و از آرایش کامل خودداری کنید در صورت رعایت موارد گفته شده در نهایت به نتایج دلخواه دست پیدا خواهید کرد.

 

جهت مشاوره رایگان با پزشکان مجرب مرکز تخصصی پوست و زیبایی اکسیر همین حالا با ما تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۰۶۷۱۷۵

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱-۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید